GSK – parodontax kampaň Neplivej krev, daruj krev
Podpora značky prostřednictvím CSR aktivity
Integrovaný projekt
46 mediálních výstupů
Zásah 8 milionů
Zapojení influencerů a odborníků
Získání konkrétních dárců krve
zadání
Pro značku parodontax z portfolia společnosti GSK opakovaně realizujeme komunikační podporu projektu „Neplivej krev, daruj krev“.
Světová zdravotnická organizace doporučuje, aby byl počet dárců krve vždy alespoň 4 % z celkové populace, což u nás není. Česká republika proto hledá nové prvodárce. Zároveň jeden ze tří Čechů plive krev při čištění zubů. Existuje však přece lepší důvod pro krvácení, než je čištění zubů. Parodontax, jedna z předních značek v oboru zubních past (a se zaměřením na krvácení dásní), se spojila s Českým červeným křížem a vytvořila CSR projekt s cílem najít nové dárce krve a podpořit obecnou informovanost o této problematice.
realizace
Komunikační kampaň byla navržena na dobu dvou měsíců, a to ve spojení s červnovým Světovým dnem dárců krve. Zaměřili jsme se
na tvorbu mediálních materiálů a cíleného obsahu, který o problematice chybějících prvodárců informoval, připravoval dárce na první darování, odpovídal na nejčastější dotazy a vysvětloval frekventované omyly. Komunikovali jsme se širší skupinou relevantních médií
a současně jsme zajistili mediální partnerství s Deníkem, Expres FM a Classic Radio. Na odborné správnosti a posílení důvěryhodnosti komunikace jsme spolupracovali s lékaři z partnerské nemocnice. Kampaň vyvrcholila speciální akcí na pražském Andělu. Noví dárci zde mohli po řádném lékařském vyšetření darovat krev přímo v mobilní transfuzní stanici. Do komunikace jsme zapojili i influencery z řad odborníků i známých osobností, kteří působili jako ambasadoři a zapojili se i jako dárci.
na tvorbu mediálních materiálů a cíleného obsahu, který o problematice chybějících prvodárců informoval, připravoval dárce na první darování, odpovídal na nejčastější dotazy a vysvětloval frekventované omyly. Komunikovali jsme se širší skupinou relevantních médií
a současně jsme zajistili mediální partnerství s Deníkem, Expres FM a Classic Radio. Na odborné správnosti a posílení důvěryhodnosti komunikace jsme spolupracovali s lékaři z partnerské nemocnice. Kampaň vyvrcholila speciální akcí na pražském Andělu. Noví dárci zde mohli po řádném lékařském vyšetření darovat krev přímo v mobilní transfuzní stanici. Do komunikace jsme zapojili i influencery z řad odborníků i známých osobností, kteří působili jako ambasadoři a zapojili se i jako dárci.
výsledek
Projekt jsme realizovali v letech 2019 a 2020. Díky kombinaci různých komunikačních kanálů, zapojení médií i ambasadorů se podařilo oslovit různé cílové skupiny, jako jsou mladí dospělí (muži i ženy), maminky, sportovci, ale také odbornou veřejnost. I přes “provařené” téma a následně navzdory složitému období covidové pandemie kampaň zaznamenala velký mediální ohlas. Podařilo se nám iniciovat debatu ohledně tématu dárcovství krve a potřebě nových dárců.