McDonald’s: Hudbou spolu

Hudbou proti depresi, samotě a nudě

15 rodinných písniček
38 umělců
Celkový dosah přes 38 mil.
Vysílání písniček v Rádiu Junior
Inspirace pro jedinečný koncert
Úspěch v PR soutěžích SABRE Awards a Lemur

zadání

Druhá vlna covidové pandemie byla náročným obdobím pro všechny. Významným tématem pro většinu rodičů se stal problém zvládnout nezbytné povinnosti a současně zabavit děti uzavřené doma. Psychický stav dospělých i dětí se zhoršoval. Pro většinu značek bylo složité udržet komunikaci se svými zákazníky a zůstat relevantní. McDonald’s se v době uzavřených restaurací rozhodl vytvořit projekt, který posílí spojení značky s rodinami a současně pomůže v těžké době. A protože McDonald's tradičně podporuje rodiny a jejich pohodu, rozhodl se přinést malou radost do českých domácností i v této těžké době. Projekt měl současně podpořit i nadační fond Dům Ronalda McDonalda, který spojuje rodiny ve chvíli, kdy děti trpí vážnou nemocí. A nejen je. Cílem bylo podpořit také hudebníky, kteří v této nelehké době nemají téměř žádnou práci.

realizace

Základním spojovacím článkem celé kampaně byla hudba. Je součástí našich životů, naší rodiny, přináší nám radost od dětství až do dospělosti. Hudba je tradičně i výrazným prvkem komunikace McDonald’s. A hudba je současně to, čím se živí muzikanti. Zjistili jsme navíc, že je u nás jen velmi málo kvalitní moderní dětské hudby. Proto se McDonald’s brzy spojil s organizací United Islands, aby na projektu spolupracovala. Cílem bylo sestavit tým kvalitních hudebníků a producentů, kteří vytvoří a interpretují dětskou hudbu a současně jsou zajímaví pro média. Tak se měla informace o albu dostat do zpravodajství a lifestylu, ale také do hudebních rubrik, což u dětské hudby není zrovna pravidlem.
Od nápadu k realizaci celého projektu uběhl pouhý měsíc. Brzy byl hotový seznam 38 hudebníků, kteří se do projektu zapojili (např. Jiří Macháček, Robert Nebřenský, Monika Načeva, Karel Holas a František Černý aj.). Na album Hudbou spolu jsme společně s klientem
a United Islands vybrali 15 písní. Ke komunikaci vznikla speciální webová stránka. Kompletní playlist je na YouTube, a to včetně videí, která vznikla během nahrávání. Hudbou spolu jsme umístili na Spotify, YouTube Music i Apple Music. Další podporu komunikace poskytly FB stránky United Islands. Komunikaci alba, ale také nadačního fondu podpořili i influenceři. Využili jsme také mediálních partnerství – Evropa 2, Frekvence 1, Žena.in.cz a Rádio Junior, které spolupráce tak nadchla, že do toho s námi šli zdarma, a navíc písničky zařadili do vysílání, kde jsou dodnes. Připravili jsme dva mikroeventy pro média – poslech alba přímo v nahrávacím studiu a venkovní křest alba na vánočně vyzdobeném náměstí. Komunikaci jsme směřovali na kulturní média, denní tisk, lifestyle, marketingová média, TV a rádio.

výsledek

O Hudbou spolu vyšlo 57 výstupů napříč různými mediatypy, celkový dosah byl přes 38 milionů. V Rádiu Junior nasadili album do vysílání, součástí partnerství byly rozhovory s hudebníky nebo zástupci McDonald‘s. Z venkovního křestu alba vznikla reportáž CNN Prima News (Showtime).

Videa na YouTube měla více než 1, 5 milionu zhlédnutí. Videa na FB United Islands zasáhla 379 882 lidí a měla 207 000 zhlédnutí. Výsledkem je také jednání o spolupráci se ZUŠ po celé ČR, které by mohly během výuky používat noty písní z alba Hudbou spolu. Projekt se stal dokonce inspirací pro televizní koncert „Národ sobě-kultura tobě“ vysílaný na ČT art. Během přímého přenosu překonal počet diváků této stanice svůj dosavadní rekord. S tímto projektem jsme se také dostali na shortlist nejprestižnější světové PR soutěže SABRE Awards. Několik nominací nám projekt zajistil také v českých cenách PR Lemur.